ביטוח נסיעות לחו"ל

X רכישת ביטוח מהירה



    לקוח חדשלקוח קיים

    הצורך לדאוג לפנסיה כבר מגיל צעיר

    חסכון פנסיוני  – באיזה גיל חשוב להתחיל כדי לחיות טוב בפנסיה?

    אנשים צעירים, בשנות העשרים והשלושים לחייהם, עסוקים לרוב באתגרים האישיים, המקצועיים והמשפחתיים האופיניים לגילם ותקופת החיים שלאחר הפרישה לגמלאות, יכולה להראות להם כמו משהו רחוק ובלתי מוחשי.
    אולם ככל שתוחלת החיים מתארכת ואיתה גם מספר השנים הצפויות לנו, לאחר היציאה לגמלאות, חשוב יותר לוודא שאנו חוסכים מספיק כספים בשנות עבודתנו, בכדי לאפשר לנו לחיות ברמת החיים שאנו מצפים, לאחר הפרישה.

    נהוג לחשוב על רכישת דירת המגורים כעל העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שאנו עושים בחיינו, אולם הבחירה באפיק החיסכון הפנסיוני המתאים, תשפיע על איכות חיינו לאורך עשרות שנים, לא פחות ואולי אף יותר מבחירת הדירה בה נגור.

    חיסכון פנסיוני – מתי כדאי להתחיל?

    כדי להבטיח את רמת החיים בשנים שלאחר הפרישה לגמלאות חשוב להתחיל ולצבור כספים לחיסכון הפנסיוני בגיל צעיר ככל הניתן.

    אם בעבר דובר על הצורך לחסוך 30-35 שנה לפנסיה, כיום, עם העליה ברמת החיים, התארכות תוחלת החיים ואי היציבות התעסקותית, המובילה להחלפה תכופה יותר של מקומות עבודה ולתקופות של אבטלה "בין עבודות" – מודל החיסכון הפנסיוני הישן משנה את פניו וגיל 30 כבר נחשב לגיל מאוחר להתחלת החיסכון.

    מעבר לכך, ככל שהכספים הופקדו בשלב מוקדם יותר בחסכון הפנסיוני, כך הם צוברים יותר ריבית דריבית ולכן לכל שנה של עיכוב בפתיחת החסכון הפנסיוני, יש משמעות כספית רבה ובלתי הפיכה.

     

    חיסכון פנסיוני – איך להיערך נכון?

    לעובדים שכירים  – בכדי למקסם את מלוא הזכויות לחסכון פנסיוני יש לוודא כי המעסיק אכן מפריש עבורם את הסכום המירבי המוכר ע"י החוק. כמו כן מומלץ מאוד להמנע מלפדות את כספי החיסכון הפנסיוני בתקופות של מעברים בין מקום עבודה אחד למשנהו.

     

    לגבי בעלי עסקים עצמאיים – כאן תמונת המצב היא שונה לחלוטין היות ועד לחקיקת חוק הפנסיה לעצמאים בשנת 2017, רבים מבעלי העסקים העצמאיים, ובפרט אלו שהכנסתם אינם מזכה אותם בהטבות מס, לא צברו כלל חיסכון פנסיוני, או שצברו חסכון מינימלי שאינו תואם בהכרח את צרכיהם. לפיכך כיום, משהדבר מוסדר בחוק וכל עצמאי מחוייב להפריש כספים לטובת החיסכון הפנסיוני שלו, חשוב מאוד לבחור באפיק החיסכון הפנסיוני הנכון.
    חשוב לדעת, שעל אף שחוק הפנסיה לעצמאים מגדיר מהו הסכום המקסימלי המזכה בהטבות מס, כל עצמאי רשאי להפקיד לחסכון סכומים גבוהים יותר ולהגדיל את סכום הכסף שיעמוד לרשותו לאחר הפרישה.

     

    לוקחים אחריות ודואגים לפנסיה – כבר מעכשיו

    התנהלות כלכלית חכמה בבחירת אפיק החסכון הפנסיוני שלכם, יכולה לעשות הבדל מהותי בהכנסה החודשית שתקבלו בשנים שלאחר הפרישה. לצורך כך יש להכיר היטב את המוצרים הפנסיונים השונים הקיימים בשוק ולבחון את הצרכים והאפשרויות שלכם, בהווה ובעתיד.

    לצוות רפופורט ניסיון של עשרות שנים בהתאמת מוצרים פיננסיים ופנסיוניים לקהל לקוחותינו. נשמח לעמוד גם לרשותכם, לסייע ולהתאים לכם את תוכנית החסכון הפנסיוני האופטימלית עבורכם.

    דילוג לתוכן